ביצוע סקר ITIL Assessment והגברת המודעות לתהליכי ניהול השירות
החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (CBC) מוכרת לנו בעיקר בזכות קוקה קולה. בשנים האחרונות הצטרפו לקבוצת CBC מספר חברות בת, ויחידת מערכות המידע של קוקה קולה נדרשה אחת לתקופה לספק שירותי IT לחברה נוספת. תהליך זה מחייב עבודה מסביב לשעון, והמנמ”ר של קוקה קולה החליט לעצור לרגע את הריצה, ולבחון אובייקטיבית האם ה-IT רץ לכוון הנכון.
הבחינה האולטימטיבית למצבו של IT הוא לבצע ITIL Assessment. מדובר בתהליך קצר ומהיר, שבו הסוקר (ה-Assessor) מתשאל את צוות הניהול הזוטר ב-IT, ממלא שאלון, ומייד מתקבלת התמונה: עד כמה הארגון קרוב או רחוק מה-IT האופטימלי, שמתואר בספרי ITIL. בדו”ח הסופי ישנם לא מעט תובנות:
@ תיאור גרפי של התאימות בין המצב הקיים לבין המצב הרצוי,
@ המלצה על 3 תהליכי עבודה שיישומם יביא שיפור משמעותי בתפקוד ה-IT,
@ תכנית אסטרטגית רב שנתית לשיפור ה-IT,
@ תכנית מפורטת לפעולה בשנה הראשונה,
@ ולכל אחד מהתהליכים:
–> רשימה של המלצות לביצוע מיידי, שהם בבחינת Quick Win
–> גרף שמציג את הפערים בין הרצוי למצוי
–> רשימה של המלצות לביצוע עתידי
בסיום התהליך בוצעה לכל אנשי ה-IT של קוקה קולה סדנת ITIL Workshop. מדובר בתהליך בו מסבירים לאנשי ה-IT איך צריך להיראות ה-IT שלהם, היכן הפערים הראשיים, ומהי השיטה לסגירת פערים אלה. בסיום הסדנה מבוצע שאלון, בעזרתו מחליטים כולם מיהם התהליכים שאיתם כדאי להתחיל בתהליך השיפור.
תגובות