תהליך ניהול ההמשכיות של שירותי מערכות המידע (IT Service Continuity management) הוא התהליך שנועד להכין אותנו:
“היערכות למצבי חירום”
כלומר: הכנת תכנית היערכות לחירום (Recovery plan).
גיבוש שיטה לשמור על רציפות אספקת שירותי ה-IT גם כאשר קורה אסון, והתנעת פרוייקט ליישום השיטה.
הבנת ההשפעה העסקית (Business impact analysis) בשל אובדן שירות IT. השירותים שאובדנם גורם נזק גדול יותר – יקבלו קדימות בתכנית ה-DRP!
הכנת נהלי מעבר לסביבת החירום וחזרה לשגרה, הגדרת תפקידים בחירום, הכנת רשימות פעולה (Check lists) לכל מערכת, נהלי תרגול ותחזוקת מערך החירום.
הנה, אנחנו עומדית לספר לכם מהם שלושת הסודות להצלחה בהיערכות לחירום:
1. תרגול
2. תרגול
3. תרגול.
הערך של תהליך ניהול ההמשכיות של שירותי מערכות המידע (IT Service Continuity management) הוא:
@ ניהול רציפות שירותי ה-IT הוא חלק חשוב בתכנית הרציפות העסקית של הארגון כולו.
@ היקף ותכולת התכנית לשמירה על רציפות שירותי ה-IT נקבעת ע”י הסיכונים העסקיים של הארגון כולו והצרכים של הלקוחות/ המשתמשים.
@ כל אירוע בו נפגעת הרציפות של שירותי ה-IT פוגע מידית במוניטין של הארגון, ברווחיות של הארגון, בשביעות רצון הלקוחות ובנאמנות שלהם.
@ עצירה של מערכות מידע מתפרשת אצל לקוחות כאיכות ירודה, וגוררת איבוד לקוחות למתחרים.
IT Service Continuity management is:The process responsible for managing risks that could seriously affect IT services. IT service continuity management ensures that the IT service provider can always provide minimum agreed service levels, by reducing the risk to an acceptable level and planning for the recovery of IT services. IT service continuity management supports business continuity management. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול ההמשכיות של שירותי מערכות המידע הוא:התהליך האחראי לניהול סיכונים שיכולים לגרום נזק משמעותי לשירותי ה-IT. ניהול המשכיות עסקית של שירותי מערכות המידע (ITSCM) מבטיח כי ספק שירותי מערכות המידע יכול לספק תמיד שירותי IT ברמת השירות המינימאלית שהוסכמה, על ידי הפחתת הסיכונים לרמה מקובלת ותכנון להתאוששות/ שחזור של שירותי ה-IT. ניהול המשכיות עסקית של שירותי מערכות המידע תומך בניהול ההמשכיות העסקית (BCM) הכללית בארגון. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
ואלו הפרקים שעוד יתווספו בדף זה:
לכאן ייכנסו בעתיד הסברים על תהליך ניהול ההמשכיות של שירותי מערכות המידע (IT Service Continuity management) וכיצד מנצלים את התובנות ממנו כדי למנוע עצירה של שירותי IT בחירום.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים לניהול המשכיות שיועציה עשו בארץ.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות