תהליך התיאום בין גורמי התכנון – Design Coordination

תהליך ניהול הספקים - Supplier Management תהליך ניהול אבטחת המידע – Information Security management תהליך ניהול הרציפות - Continuity Management תהליך ניהול הקיבולת - Capacity Management תהליך ניהול הזמינות - Availability Management תהליך ניהול רמת השירות - Service Level Management תהליך ניהול קטלוג השירותים - Service Catalog תהליך התיאום בין גורמי התכנון – Design Coordination

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך התיאום בין גורמי התכנון (Design Coordination) הוא התהליך שנועד:

“לוודא עקביות במערך תכנון השירותים”

“תיאום בין גורמי התכנון” נועד לוודא עקביות במערך תכנון השירותים. שכל הנושאים שנמצאים בטיפול ה”מטה” יטופלו בצורה זהה: לוודא שבכל שירות IT (אפליקציה) קיים או חדש שנכנס לארגון – ישנם מנגנוני בקרה על רמת השירות (SLM), שהקיבולת (Capacity) מתוכננת, שהזמינות (Availability) מנוטרת, שקיימים מנגנוני שמירה על רציפות (Continuity), ועל אבטחת מידע (Security), ושכלל הגורמים המטפלים (Supplier) ערוכים לשמור על בריאות השירות.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך של תהליך התיאום בין גורמי התכנון (Design Coordination) הוא:

@ לוודא איכות אחידה וקונסיסטנטיות (Consistency) בין כל שירותי ה-IT שנמצאים.

@ לוודא שכל אחד מהשירותים מטופל ונמדד באותה השיטה. 

@ להכניס מנגנונים של עבודה מסודרת כדי להקטין את מספר התקלות, את העבודה החוזרת, העבודות הלא-מתוכננות, ובעיקר להקטין סיכונים!

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Design Coordination is:

The process responsible for coordinating all service design activities, processes and resources. Design coordination ensures the consistent and effective design of new or changed IT services, service management information systems, architectures, technology, processes, information and metrics. 

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך התיאום בין גורמי התכנון הוא:

התהליך אחראי על תיאום כל פעילויות עיצוב השירות, התהליכים והמשאבים. תיאום בין גורמי התכנון מבטיח שהעיצוב של שירותי IT חדשים או שירותים שעברו שינוי יבוצע באופן עקבי ויעיל, וכך גם לשאר מערכות המידע, לארכיטקטורות, לטכנולוגיות, לתהליכים, למידע ולמדדים.

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… עוד נותרה לנו עבודה…  הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2015. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

אלו הפרקים שעוד יתווספו לדף:

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו הסברים על תהליך התיאום בין גורמי התכנון (Design Coordination) ומהלך זרימת המידע בין השותפים למימוש התהליך.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.

Space_3_lines

Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...