בנק המזרחי-טפחות

פרוייקט גיבוש תהליכי ניהול השירות בבנק המזרחי-טפחות

לפעמים מה שנדרש ללקוח הוא נטו שיפור בתהליכי העבודה, בלי הקמפיין של “פרוייקט יישום ITIL”. כן. אפשר (וגם רצוי) ליהנות מהפירות של מתודת ITIL בלי לטלטל את הספינה, בלי לעשות רעש וצלצולים.

דוגמה מצוינת לכך הוא הפרוייקט שעשינו בבנק מזרחי טפחות. יחידת המחשב של הבנק (iTeam) הקימה מערכת שו”ב (שליטה ובקרה) מפוארת, מבוססת על סוויטת הכלים IBM Tivoli. עם סיום הפרוייקט עמדו מנהלי התפעול בבנק בפני אותה הבעיה בה נתקלים מרבית הלקוחות של מערכות השו”ב: המערכת עובדת נפלא, אך העובדים מפיקים ממנה מעט מידי תועלת. כלומר: העובדים הרלוונטיים יודעים איך לתפעל את המערכת, אבל לא פועלים לפי תהליך שמפיק את התועלת המרבית מהכלי. המידע החשוב שנאסף בכלי לא הופך לתובנות ניהוליות שמקטינות את מספר התקלות.

הפרוייקט עצמו

הפרוייקט החל כמשימה ל”כתיבת נהלי עבודה למערכת השו”ב”. נהלים אכן נכתבו ויושמו, ברם מאחורי הנהלים הסתתרו המלצות מתהליך ITIL Event Management, כולל סינרגיה וקשרים הכרחיים לתהליך ניהול השירות ITIL Incident Management. במהלך הפרוייקט גובש תהליך עבודה מסודר לטיפול בכל סוגי התקלות והאירועים, ייושם קשר אוטומטי בין מערך השו”ב למערכת ניהול התקלות (ה-Service Desk), והועברו הדרכות לוודא שכל הנוגעים בדבר מכירים את תהליכי העבודה ופועלים על פיהם.

נכון. הפרוייקט לא נקשר ישירות עם ITIL, אבל התוצאות היו מרשימות. אנשי מרכז התמיכה התחילו לאתר תקלות באופן פרו-אקטיבי ישירות ממערכת השו”ב, ולפתוח קריאות שירות, לעיתים הרבה לפני שמשתמשי המערכות הרגישו בתקלה… זו עוד דוגמה לכך שטכנולוגיה עלולה להפוך ל”פיל לבן” אם לא מתבלים אותה בתהליכים.

טיפ: איך להגדיל את ההחזר על ההשקעה (ROI)?

אם ארגון משקיע מיליונים בטכנולוגיות מרשימות – כדאי שישקיע עוד כמה אלפים כדי להגדיל פי 4 את התועלת שמופקת מאותם כלים. מניסיוננו? מכל מערכת IT ניתן להפיק הרבה יותר תועלת אם רק מתכננים את תהליך העבודה לשימוש נכון בטכנולוגיה.

בבנק המזרחי השכילו לתת את תשומת הלב הנכונה למימוש תהליכי עבודה יעילים, כדי להפיק יותר תועלת ממערכות השליטה ובקרה, וכן ממנגנוני ניהול השירות. לאחר סיום ההתקנה של סוויטת IBM Tivoli הוקדשו המאמצים הנחוצים כדי לממש תהליך עבודה שגורם לכלים אלה לספק תועלת עסקית עבור הבנק כולו.

Space_3_lines
… האמת?

גם אתם יכולים !!

צרו איתנו קשר (נייד בני: 052-5278966 או במייל: Mr.ITIL@ITIL.co.il) ונסביר לכם כיצד.

Space_3_lines

Space_3_lines
רגע. לפני שאתם בורחים. מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

תגובות

Loading Facebook Comments ...