תהליך ניהול ספקים (Supplier management) הוא התהליך שנועד:
“לוודא שספקים חיצוניים עומדים בחוזים ומאפשרים לנו לעמוד בציפיות המשתמשים”
כלומר: להליך שמטפל בניהול הגורמים המטפלים, תוך התמקדות בספקים חיצוניים, למרות שהמנגנון משמש גם לספקים פנימיים (אנשי ה-IT עצמם).
תהליך זה עוסק בכל הקשור לאיתור ספקים מתאימים, הערכת היכולות שלהם ואיכות התוצרים שהם מספקים, עריכת חוזים שיגדירו היטב את תכולת עבודתם ולוחות הזמנים לביצוע העבודה, ביצוע בקרה שוטפת על הספקים, והתאמת החוזים לדרישות המשתנות בסבב החוזים הבא.
מנהל הספקים נעזר במידע שמצטבר במערכת ה-Service Desk כדי לנתח את זמני הביצוע של הספקים, ואת ההתאמה ל-SLA/OLA.
כמו כן התהליך מוודא שכל ספק שחתם מולנו חוזה מחייב (Underpinning Contract) – מספק את תכולת החוזה.
הערך של תהליך ניהול ספקים (Supplier management) הוא:
@ ניהול ספקים נועד למקסם את הערך שהארגון מקבל בעבור כסף שמשולם לספקים, וכדי להבטיח שכל מה שהובטח בחוזים ובהסכמים עם הספק – יסייע לארגון לעמוד במטרות העסקיות וברמת השירות שהובטחה.
@ תהליך ניהול הספקים מסייע ל-IT לעמוד בהסכמי רמת השירות (ה-SLA) שנחתמו מול משתמשי המחשב.
@ כל התקשרות עם ספק חייבת להתאים לצרכים העסקיים של הארגון (Aligned with business needs) ותהליך ניהול ספקים נועד כדי להבטיח שחוזים כאלה נחתמים בהתאם לצרכים אלה וממומשים כפי שנחתם בחוזה.
Supplier management is:The process responsible for obtaining value for money from suppliers, ensuring that all contracts and agreements with suppliers support the needs of the business, and that all suppliers meet their contractual commitments. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול ספקים הוא:התהליך האחראי להשגת תמורה עבור הכסף מהספקים, על מנת להבטיח שכל החוזים וההסכמים עם ספקים יספקו את הצרכים של הארגון, ושכל הספקים עומדים בהתחייבויותיהם החוזיות. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |
כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו במהלך 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!
ואלו הפרקים שעוד יתווספו לדף זה:
לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול ספקים (Supplier management) כיצד מגדירים אותו וכיצד הוא מסייע לשמור על ההבטחות שקיבלנו מהספקים השונים.
טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים לניהול ספקים שיועציה יישמו בארץ.
ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
ו… בקשה אחרונה.
תגובות