תהליך ניהול אירועים – Event management

ארבעת פונקציות התפעול - IT Operation Functions תהליך ניהול הרשאות גישה - Access Management תהליך ניהול בעיות - Problem Management תהליך ניהול בקשות שירות - Request Fulfillment תהליך ניהול השירות - Incident Management Fast_Surf_21

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך ניהול אירועים ושו”ב (Event management) הוא התהליך שנועד:

“הפעלת מערך ניטור לזיהוי כשלים ברכיבי מיחשוב”

כלומר: הפעלת מנגנוני ניטור לאיתור נפילת שירותי IT בזמן אמת או באופן פרו-אקטיבי.
לצורך הניטור משתמשים בכלי ניטור שונים: מערכות שו”ב, כלי ניטור לרשתות תקשורת, כלי ניטור ביצועים, כלי ניתוח לוגים של אפליקציות, מערכות “תשאול” לבדיקת בריאות מערכות ממוחשבות, כלי איסוף מידע וניתוח סטטיסטי של מגמות (Trend Analysis). בנוסף – קיימים כלים לקורלציה בין אירועים, כלי ניתוח בעיות שורש (Root Cause Analysis), דשבורדים, כלי תצוגת המערכות המושפעות (Service Impact Mgmt) ועוד.
מעל כולם נמצאים תהליכי עבודה שמאפשרים לנצל את אינסוף המידע שנאסף, ולהפוך אותו לכדי תובנות עסקיות, והמלצות לנקיטת פעולות.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך של תהליך ניהול אירועים ושו”ב – (Event management) הוא:

@ התהליך מאפשר לארגון לאתר תקלות ולשחזר מערכות מידע לפני שהעסקים נפגעים מההשבתה. כלומר: זהו תהליך שמאפשר למערכות המידע לעבוד בזמינות גבוהה יותר, וכך הארגון יכול להפיק יותר תועלת עסקית ממערכות המידע.
@ מאפשר להתאים את פעילויות ה-IT לסדרי העדיפויות העסקיות של הארגון, שכן מוקדן יכול להקצות בזמן אמת יותר משאבים לפי הצורך העסקי. כך ניתן לממש את חזון “Align IT to business”.
@ התהליך מאפשר הקטנה של העבודה המיותרת והעלויות הלא-מתוכננות שנגרמות לארגון ול-IT בגלל תקלות ואירועים.
@ מוקדני השירות נמצאים עם היד על הדופק העסקי של הארגון. כך הם יכולים להמליץ על שיפורים ב-IT, ובזמן שהם מטפלים בתקלות הם יכולים לזהות צרכים שיעזרו לארגון להרחיב את עסקיו.

 

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Event management is:

The process responsible for managing events throughout their lifecycle. Event management is one of the main activities of IT operations.

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך ניהול אירועים הוא:

התהליך אחראי על ניהול אירועים לאורך כל מחזור החיים שלהם. ניהול אירועים הוא אחד מתחומי הפעילות העיקריות של תפעול ה-IT.

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… צודקים. עוד לא סיימנו. אכן, נותרה פה עוד עבודה…  כן, הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות במלואו לאוויר בסוף 2015. אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול אירועים ושו”ב – (Event management) הוא התהליך ש…

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.

Space_3_lines

Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...