תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות - Demand Management תהליך ניהול פיננסי של שירותי IT תהליך ניהול פורטפוליו (סט) השירותים - Service Portfolio תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך ניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) הוא התהליך שעוסק במשהו מאוד חשוב:

“ניהול הקשרים עם לקוחות ה-IT”

ניהול היחסים בין ה-IT ללקוחות ה-IT מחייב הקצאת איש הקשר שיגשר בין הצרכים של הלקוחות להכנת שירותים שיספקו את הצרכים במסגרת התקציב.

משימה זו תתבצע במספר שלבים:

1. זיהוי בעלי העניין מהצרכים שלהם מחייבים מענה

2. לוודא שהצרכים מתאימים ליכולות הפיננסיות של ה-IT

3. לשמור על הקשר עם הלקוח במהלך פרוייקטי ההקמה של שירותי ה-IT

4. לתאם את יישום השירות החדש (הגברת מודעות, הדרכות, תיאומים, אסקלציות, ניהול אירועים וכד’)

5. בקרה על השמת המטרות: סקרי שביעות רצון, בחינת ביצועים ומגמות, שיפור מתמיד, ניהול זמינות וכד’.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך האמיתי של תהליך ניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) הוא:

@ זו הדרך של ה-IT לוודא שהם מספקים לארגון את מה שארגון באמת צריך להשגת מטרותיו.
@ מאפשר לשמור על תקשורת קבועה בין לקוחות המחשוב (ה-User-ים) ל-IT. כמו שמנהל מכירות שומר על הקשר בין צרכי הלקוח וספק השירותים.
@ התמקדות בהשגת שביעות רצון לקוחות.
@ יש ללקוחות נציג ב-IT, שמקדם את האינטרסים שלהם.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Business Relationship management is:

The process responsible for maintaining a positive relationship with customers. Business relationship management identifies customer needs and ensures that the service provider is able to meet these needs with an appropriate catalogue of services. This process has strong links with service level management. 

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך ניהול קשרים עסקיים הוא:

התהליך ניהול הקשרים העסקיים אחראי לשמירה על קשרי גומלין חיוביים עם הלקוחות. ניהול קשרים עסקיים מזהה את צרכי הלקוחות ומוודא שספק השירות מספק את הצרכים הללו עם קטלוג שירותים מתאים. לתהליך זה קשרים חזקים עם תהליך ניהול רמת השירות (SLM).

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… עוד נותרה לנו עבודה…  הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו במהלך 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

Space_3_lines

אלו הפרקים שעוד יתווספו:

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו הסברים מפורטים על התהליך לניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management) ותרשים זרימת המידע בין השותפים השונים ב-IT.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ ביישום התהליך לניהול קשרים עסקיים (Business Relationship management).

Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...