תהליך סקירת והערכת השינוי – Change Evaluation

תהליך ניהול הידע – Knowledge management תהליך סקירת והערכת השינוי – Change Evaluation תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות – Service validation and testing תהליך ניהול השחרור לייצור וההפצה – Release and deployment management תהליך ניהול תצורה ונכסי שירות – Service asset and configuration management תהליך ניהול שינויים – Change management תהליך תכנון פרוייקטי היישום - Transition planning and support

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) הוא התהליך שבו נעשה:

“ביצוע סקר שמוודא שהתפקוד העסקי של המערכת שהוכנסה לייצור (עדיין) מתאימה לדרישות”

כלומר: רגע לפני שאנחנו מכניסים שירות IT חדש, או מערכת שעברה שידרוג… בואו נפסיק לרגע להיות אנשי טכנולוגיה, נחבוש את הכובע של הצד העסקי, ונעשה בדיקה שקיבלנו באמת את מה שהלקוחות שלנו ביקשו, מבחינת התפקוד ומבחינת הביצועים.
מדובר בתהליך מורכב: יש לתכנן את הסקר/ הבדיקות על פי מסמכי האפיון, ולהכין רשימת תוצרים/ ביצועים אותם אנו מצפים לקבל. עלינו לצפות מראש איזה דוחות אנו מצפים לקבל בסיום הבדיקה, ולוודא השגת המטרות. עם סיום הבדיקה מעביר הבוחן (Evaluator) את הממצאים למנהל השינויים, וגם אם התוצאה משביעת רצון – רק מנהל השינויים מחליט על המשך הפעולות.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך של תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) הוא:

תהליך בחינת התאמת השינוי שבוצע לאפיון משפר את טיב תהליך ניהול השינוי עצמו.
@ התהליך משפר את מנגנוני המדדים (תוך כמה זמן יבוצע השינוי) ואת ההערכות (כמה יעלה השינוי, כמה סיכונים נלקחים) של תהליך ניהול השינויים.

אבל…

בואו נכיר בעובדות…

בשורה התחתונה: זהו התהליך הכי פחות פופולרי מבחינת יישום… 

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Change Evaluation process is:

The process responsible for formal assessment of a new or changed IT service to ensure that risks have been managed and to help determine whether to authorize the change.

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך סקירת והערכת השינוי הוא:

התהליך שאחראי לסקירה והערכה פורמאלית של שירותי IT חדשים או שירותי IT שעברו שינויים, על מנת להבטיח שסיכונים אותרו וננקטו פעולות למניעתם. כמו כן התהליך אחראי לאשר את השינוי לביצוע.

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… עוד נותרה לנו עבודה…  הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו במהלך 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

ואלו הפרקים שעוד נוסיף לדף זה (כל מי שנרשם כחבר באתר יקבל מייל תזכורת עם סיום הקמת הדף):

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו הסברים על תהליך סקירת והערכת השינוי (Change Evaluation) וכיצד מקימים תהליך שכזה.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ.

Space_3_lines

Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...