תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות – Service validation and testing

תהליך ניהול הידע – Knowledge management תהליך סקירת והערכת השינוי – Change Evaluation תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות – Service validation and testing תהליך ניהול השחרור לייצור וההפצה – Release and deployment management תהליך ניהול תצורה ונכסי שירות – Service asset and configuration management תהליך ניהול שינויים – Change management תהליך תכנון פרוייקטי היישום - Transition planning and support

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "קצר וקולע" - מטרת התהליך והסבר קצר

תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) מוגדר כך:

“תיקוף (Validate) = לוודא התאמה לדרישות”
“בדיקות (Test) = לוודא התאמה לשיטת השימוש”

כלומר: מצד אחד לוודא ששירותים חדשים שמספק ה-IT או שירותים שעברו שידרוג/ תיקון/ שינוי – עדיין מתאימים לדרישת הלקוחות (המשתמשים) בארגון ומחוצה לו.

ובאותה ההזדמנות – לבדוק ששינויים שבוצעו נקיים מבאגים ובעיות. להפעיל את האפליקציות בסביבת בדיקות ניטרלית כדי לגלות תקלות ושיבושים לפני שהלקוחות מגלים אותם.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "התועלת שתצמח לי" - הערך שהתהליך מביא לארגון

הערך של תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) הוא:

@ תקלות וכשלים בשירות IT יכולים לפגוע בעסקי הארגון ובנכסים שלו, דבר שעלול להביא לפגיעה במוניטין, לנזקים כספיים, אובדן זמן, ולפעמים אפילו פגיעה פיזית.
@ ניהול תיקוף ובדיקת שירותי ה-IT מחזקים את האמינות ששירות חדש (או שירות ששודרג) עדיין מביא ערך ללקוחות, ומבטיח שהוא יספק את התוצאה הנדרשת.
@ בדיקות מוצלחות מגבירות הביטחון שהשירות ימלא את הציפיות ממנו ויספק את הערך הנדרש ללא תקלות.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "ציטוט מהספרים" - כמה מילים מספרי המקור.

Service validation and testing process is:

The process responsible for validation and testing of a new or changed IT service. Service validation and testing ensures that the IT service matches its design specification and will meet the needs of the business.

(Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited)

תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות הוא:

התהליך האחראי לאימות ובדיקה של שירותי IT חדשים או שירותים שהשתנו. תיקוף ובדיקת השירות מבטיח כי השירות תואם את מפרט העיצוב שלו ושהשירות מתאים לצרכים של העסק.

(מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011)

Space_3_lines

Space_3_lines

כן… עוד נותרה לנו עבודה…  הדף עדיין בבנייה.

דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

Under_Construction

Space_3_lines

ואלו הפרקים שעוד נוסיף לדף זה (כל מי שנרשם כחבר באתר יקבל מייל תזכורת עם סיום הקמת הדף)

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "איך התהליך עובד?" - הסבר על התהליך עצמו

לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing), וכיצד יש להקים מנגנון לביצוע תיקוף ובדיקת השירות.

Space_3_lines

תיאור של תהליך עבודה: "טיפים למיישם" - הסבר איך עושים את היישום עצמו. תכל'ס.

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?

לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ בעת יישום תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing).

Space_3_lines

 Space_3_lines

 ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

תהליך ניהול קשרים עסקיים – Business Relationship management תהליך ניהול דרישות/ ביקושים – Demand management תהליך ניהול פיננסי של שירותי מערכות המידע – Financial management for IT services תהליך ניהול תיק השירותים – Service Portfolio management תהליך ניהול אסטרטגיית שירותי מערכות המידע – Strategy management for IT Services
Fast_Surf_13 Fast_Surf_12 Fast_Surf_11 Fast_Surf_10 Fast_Surf_09 Fast_Surf_08 Fast_Surf_07 Fast_Surf_06
Fast_Surf_20 Fast_Surf_19 Fast_Surf_18 Fast_Surf_17 Fast_Surf_16 Fast_Surf_15 Fast_Surf_14
Fast_Surf_27 Fast_Surf_26 Fast_Surf_25 Fast_Surf_24 Fast_Surf_23 Fast_Surf_22 Fast_Surf_21

Space_3_lines
רגע.
לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:

Space_3_lines

ו… בקשה אחרונה.

תגובות

Loading Facebook Comments ...