

תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) מוגדר כך:
“תיקוף (Validate) = לוודא התאמה לדרישות”
“בדיקות (Test) = לוודא התאמה לשיטת השימוש”
כלומר: מצד אחד לוודא ששירותים חדשים שמספק ה-IT או שירותים שעברו שידרוג/ תיקון/ שינוי – עדיין מתאימים לדרישת הלקוחות (המשתמשים) בארגון ומחוצה לו.
ובאותה ההזדמנות – לבדוק ששינויים שבוצעו נקיים מבאגים ובעיות. להפעיל את האפליקציות בסביבת בדיקות ניטרלית כדי לגלות תקלות ושיבושים לפני שהלקוחות מגלים אותם.
![]()

הערך של תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing) הוא:
@ תקלות וכשלים בשירות IT יכולים לפגוע בעסקי הארגון ובנכסים שלו, דבר שעלול להביא לפגיעה במוניטין, לנזקים כספיים, אובדן זמן, ולפעמים אפילו פגיעה פיזית.
@ ניהול תיקוף ובדיקת שירותי ה-IT מחזקים את האמינות ששירות חדש (או שירות ששודרג) עדיין מביא ערך ללקוחות, ומבטיח שהוא יספק את התוצאה הנדרשת.
@ בדיקות מוצלחות מגבירות הביטחון שהשירות ימלא את הציפיות ממנו ויספק את הערך הנדרש ללא תקלות.
![]()

Service validation and testing process is:The process responsible for validation and testing of a new or changed IT service. Service validation and testing ensures that the IT service matches its design specification and will meet the needs of the business. (Source: the ITIL 2011 Glossary, © AXELOS Limited) |
תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות הוא:התהליך האחראי לאימות ובדיקה של שירותי IT חדשים או שירותים שהשתנו. תיקוף ובדיקת השירות מבטיח כי השירות תואם את מפרט העיצוב שלו ושהשירות מתאים לצרכים של העסק. (מקור: מתוך התרגום של חברת איי-טיל יועצים למילון המונחים של ITIL 2011) |


כן… עוד נותרה לנו עבודה… הדף עדיין בבנייה.
דף זה מתוכנן לעלות לאוויר במלואו בסוף 2016. אבל… אם אתם רוצים לזרז את הכנת הדף – תנו לנו איזו תגובה על מה שקראתם עד כה. תעודדו אותנו!

ואלו הפרקים שעוד נוסיף לדף זה (כל מי שנרשם כחבר באתר יקבל מייל תזכורת עם סיום הקמת הדף)
![]()

לכאן ייכנסו הסברים על תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing), וכיצד יש להקים מנגנון לביצוע תיקוף ובדיקת השירות.
![]()

טיפ מס. 1: עם מה להתחיל?
לכאן ייכנסו טיפים מועילים שמבוססים על הניסיון של חברת I-til Consulting מהפרוייקטים שיועציה עשו בארץ בעת יישום תהליך ניהול תיקוף ובדיקת השירות (Service validation and testing).
![]()

ניווט מהיר לכל תהליכי ITIL:

לפני שאתם בורחים….
מעניין אותנו לדעת מה אתם חושבים על דף המידע הזה. נשמח אם תכתבו משהו. תזרקו איזו מילה, תגידו לנו מה דעתכם. הנה, כאן:
![]()
ו… בקשה אחרונה.





תגובות